När man lägger lyckan i andras självständiga jakt efter ljusanning och fejkglädje


Det är ensamt
att vara själv och göra allt
sådär egenhändigt sjävständigt
fullständigt på egen hand.
Men snart kommer lyckan,
den kommer,
det lovade dom
Dom där livscoacherna som kan
hitta min lycka i sin egen
pengarjakt.

Det är ensamt
inte ensamt
JAG ÄR INTE ENSAM
(jo lite, ganska mycket ensam
är jag faktiskt,
men snart kommer lyckan)
Cigaretter och kaffe hjälper
när solen och djupa ögon, havsblå
tycks långt borta
och självständigheten alltför
påträngande

Då tar jag ett bloss
och tänker att
Fan ta dom där livscoacherna
som försöker hitta lyckan
i pengar
i min egen ljugsanning
och blåser ut, rökringar
som blir sådär misslyckade
samtidigt som kaffet kallnar

Det är ensamt
DET ÄR INTE ENSAMT
Fasen
cigaretterna tar slut
och jag orkar inte vara mer
egenhändigt sjävständig
det luktar kallt kaffe
ända in i blodet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0