Jag tror jag fixar ett nytt jag på facebook

Sluta se in i mina ögon utan att se mig
sluta spruta mjukost på min macka och säga
jag vet, för det gör du inte
sluta le när du bara vill skrika
jag hatar dig
för det vill du väl?

Sluta säg att jag ljuger
sluta bara sluta
för jag ljuger inte
nej jag bara inte berättar hela sanningen
hela tiden
varför skulle jag göra det?

Det är väl bättre att jag skapar ett ny jag
på facebook, en profil där du kan se mig
inte som den jag är men som den jag borde vara
och jag ljuger inte
nej jag bara för fram det vackra i ljuset
Ingen vill väl se på mig ändå, en stackars ful jävel
"tragisk den där flickan
hade nog varit lättare om hon inte fanns
för oss alla"

nej jag ljuger inte
jag gör oss alla en tjänst
så sluta bara
skit i vem jag är för du ser det inte ens i mina ögon

Hejdå föralltid
HEJDÅ!

Hej Gud
snälla svara och säg
Vackra flicka jag ville inte facebook
men jag ville dig

Stackars två

Vi skrek tillsammans och allting föll
stjärnor slocknade
vägar blev diken
skosulor tejpades förgäves ihop med silvertejp
och våra röster försvann
de gick inte upp i rök,
de sprang liksom för fort ifrån oss som i en dimma

Utan röst men med kraft viskade du
Du är vacker som en dag

Du är vacker som en natt tyckte jag
men det sa jag aldrig
och aldrig någonsin kommer jag få vara vacker som ett dygn
som tjugofyra timmar
med dig

För allting föll med våra skrik och kvar fanns inga dagar
inga nätter
Bara trasiga skosulor
och kanske jag


RSS 2.0