En ros.



Livet är en dans på rosor
, det är sant. Men man får komma ihåg att även rosor har taggar.
    En ros utan taggar är ingen ros, ett liv utan misstag är inget liv. Alla kommer att råka ut för något som inte riktigt blir som man tänkt sig, så är det bara. Misstag gör oss starkare. Ibland är livet skit och man bara måste gråta och skrika och undra varför det är så. Men tillåt dig göra det, det kommer bli bättre.
    Låt andra människor se dina misstag, våga visa dem vem du är och att du är precis som en vacker ros med taggar. Men låt inte andras skrämmas av dina taggar såsom en ros skrämmer med sina. Om du alltid vill visa dig stark och gömma undan dina taggar, kommer de istället synas tydligare. Att våga visa sina misstag och fel gör att andra kommer att se på dig med positivare ögon.

Skuggan.

Skuggan av Tron är Kärleken.



Skuggan av Kärleken är Vänskapen.



Skuggan av Vänskapen är Glädjen.



Skuggan av Glädjen är Skrattet.


Be för Sverige.



Det finns så många människor som vill åka till länder på kontinenter som Asien och Afrika, för att kunna hjälpa andra människor, för att känna sig behövda. De tror att det inte behövs någon hjälp här hemma i Sverige. Lyssna på den här låten... jag behöver nog inte säga något mer.

Löv.

Hörde om en kille vars dröm var att fånga ett löv som faller mot marken, då det är i luften. Tänk att få ha en dröm som inte är för stor, och omöjlig att nå, men som förgyller ögonblicket. Att kunna se det stora i det lilla och kunna göra det bästa av det.
    Det finns så många människor som sätter upp alldeles för höga mål i livet. Som inte blir nöjda om de inte blir kända, smala och med på varenda löpsedel. Sätt upp ett mål som är möjligt att nå. 

  

Le.

Det finns små böcker, Alltid Älskad heter de, jag älskar att ligga och läsa i en sådan bok som innehåller små berättelser, men också andra texter. I en bok så finns det ett uppslag som heter levnadsregler. Jag älskar dessa regler, som: Låt inte ett litet misstag förstöra en stor vänskap, eller: Tro på Gud, men lås bilen. De är underbara, men det är speciellt en jag fastnat för, vet inte varför; Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler.  Den är klockren.



Ett leende gör skillnad. God bless!


Gymmannen.



Var nere i gymmet för att träna lite grann. När jag kom dit var det bara jag, en kille och en man där. Mannen hade mycket kläder, höga trumpor och en massa kors runt halsen. Jag satte mig med min skivstång och började. Då kom mannen fram till mig, lutade sig fram så hans ansikte var nära mitt, sedan sa han något som jag inte förstod, det kan ha varit på finska för precis innan han var klar sa han, på finlandsvenska : "Och Jesus är herre".
    Det var en man som kanske inte riktigt var helt klar i huvudet, men han gjorde min dag.

God bless!

The bright side.

Always look on the bright side of life. Det är en mening som är så viktig. Livet kan vara skit, men det finns alltid en ljuspunkt. Det gäller bara att finna den. Ofta är det jättelätt, ibland kan det vara svårare. Men den finns där, och det går alltid att hitta den.


God bless!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0