Att glömma för att sedan minnas som aldrig förr

Jag tänkte på dig en dag
efter månader av liv utan minsta lilla minnesbild
fanns du där igen
igen
Aldrig mer igen
minns du när jag sa det?
aldrig mer
ett löfte att vila på när tårar rinner
och hulkande snyftningar tröttar ut
behöver få ett slut
aldrig mer

Jag tänkte på dig en dag
aldrig mer blir alltid mer
för hur tusan ska minnen förträngas
nu
i tider av vulkanutbrott och växthuseffekt
när allt jag vill
allt jag kräver
är att få det som förr
Det var bättre för
när isbjörnar vandrade längst gatorna
när dina tår lekte med mina
aldrig med

Aldrig mer igen
minns du när jag sa det?
Hundra mil och fyra år bort
ändå närmre än min egen andedräckt
värm mig
säg Du betyder
alltid mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0