Bamseplåster på insidan

Jag ville alltid ha bamseplåster
blå skulle de vara och ganska stora
Du ville hellre ha röda med dinosarier
Tyrannosaurus Rex om det fanns
vi skadade oss alltid tillsammans
Du&Jag
gömde smärtan under plåster
och blåste på såren
Minns du det?

De där gångerna
när ingen smärta egentligen fanns
men för att få blåsa och
plåstra
grät vi ändå
krokodiltårar men skrattandes i garderoben
Bamse&Tyrannosaurus
All smärta allt det som gjorde ont
försvann under plåstret
och av din närhet

När vi slutade skada oss tillsammans
minns jag inte riktigt
men hur jag satt där med Bamseplåstret
som vägrade gömma smärtan
samtidigt som de röda,
dina med Tyrannosaurus
spolades ner i toaletten
det minns jag

Vad gör man när det gör ont på insidan
när Bamseplåster inte längre räddar
kan du svara på det
ty det är du som skadar mig nu
och jag förstår inte
vill inte förstå
vem som rev sönder plåster
tystade krokodiltårar
jävla dårar

Jag saknar dig
det gör så ont att uttala orden
på insidan
men du som skadar mig så
snälla skicka bamseplåster
sånna där blå
som räddar hjärtat


Kommentarer
Postat av: Agnes

Min vän!

Dina dikter är inga bokstäver på papper.

De är berättelser som talar.

Talar om människor livshistorier.

Du kommer att gå långt.

Våga dela med dig.

Ta steget ut och smaka på världen.

2010-04-17 @ 23:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0