Vulkaner skapar kärlek och solen skapar död

Även solen har fläckar
som skapar kalla vintrar så förbannat isande
hemska vindar blir till misär och hunger
fruktansvärda livsöden
men trots fläckar är solen stark
starkare än himlen och månen och dig
och mig
skapar blindhet och hudcancer
död blir konsekvens
ändå älskar vi dess strålar
ändå älskar vi dess förmåga att förändra

Vulkaner skapar askmoln skapar kaos
sprutar lava och rädsla över människor
människor utan mening bara en önskan
att försvinna
från sitt land sitt hem sin identitet
en dröm som krossas av askmoln
och strandsatt besatthet bryter ut
men tänk
när lava möter glaciärvatten
och skapar rödare solnedgångar skapar rödare hjärtan
rödare kärlek
liv blir konsekvens
ändå hatar vi dess utbrott
ändå hatar vi dess kraft

Även du har fläckar och skapar kaos
fläckar blir egenheter blir vackra
kaos i mig
hjärnan förvirras hjärtat tappar rytm
perfektion är bara ett begrepp
ouppnåeligt
det finns inget helt utan brister
ty även solen har fläckar
det finns inget fullständigt skitdåligt
ty även vulkaner skapar kärlek
och jag tycker väldigt mycket om dig
(önskar jag vågade säga Jag älskar dig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0