Abstrakt, logiskt och vetenskapligt

Jag tillhör dig
ingen
annan
inte mamma
inte Göteborg
inte LM Engströms gymnasium
inte ett litet rött hjärta
inte ens mig själv
I belong to you
Dig

Men du är svår att förstå
jag lyckas liksom inte se dig
och livet blir hårt
jo jag tycker faktiskt det
även om någon säger
att livet inte kan vara hårt
för livet är
abstrakt
och låter man logiska
och vetenskapliga tankesätt styra
ja
då har väl någon rätt
men jag orkar inte det
fuck logik

Jag tillhör dig
men du är
abstrakt
mer abstrakt än logikens liv
konstigt
för hur i hela världen går allt ihop
tänker någon vetenskaplig själ
du och livet
livet ÄR hårt
du ÄR god
trots abstrakthet
fuck logik

Jag tillhör dig
och trots att livet är hårt
så ger jag inte upp
för är god

och ibland
struntar du i allt abstrakt
och blir konkret
för mig
ty jag tillhör dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0