Det är för sent

Det är för sent
hann aldrig gå promenader på kullerstensgatan
kasta kottar i tjärnen uppe i bergen
drunkna i dina ögon
ingen mening med att titta bakåt
skiter fullständigt i allt missat

Förlåt
jag ljög
huvudet snurrar av bara tanken
på dig
men det är för sent
jag vet det

Trodde ju jag gjorde rätt
att betlehems stjärna visade mig
den stig jag skulle gå
Följde magkänslan
och tänkte
att någonstans finns en väg för mig
men nu förstår jag
att vägen slutar här

Ja det är för sent
ingen mening att oroa sig
men ändå finns inget annat än förtvivlan
försöker blicka uppåt
inte bakåt
någonstans kanske ändå
du
tar fram din ångvält
och bygger ut min väg
så den får fortsätta lite till

Det är för sent
men kanske får jag till slut drunkna i din ögon
Kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0