En helt obetydlig text för oss Homo Sapiens (men kanske inte för dig som inte är det?)

Ja så är det
Livet går vidare
och åren rullar förbi
ett och ett
med rasande fart
och fortare går det

och mitt ett sådant år
sitter jag nu
och skriver en helt obetydelsefull text
med ett innehåll
utan värde
en text om småsaker
småsaker som livet

Och jag tänker tankar som
Jag är tjock
Jag är ful
Jag är helt jävla dumihuvudet
Och ingen enda liten människa
tycks tycka om mig

Så vad gör jag här
i ett liv som är en liten småsak
och som i sinom tid
ändå är över
Jag vet inte jag vet förbannimig inte

men jag hoppas så innerligt
att min hjärna är för liten
och bara klarar av små tankar som
Jag är tjock
Samtidigt som din är så mycket större
och klara av så mycket mer

Den kan till och med förstå varför jag finns här
varför livet egentligen inte är en småsak (hoppas jag)
varför farten bara ökar med åren
och varför denna text för dig betyder så mycket
att du
läser den varje kväll
däruppe i himlen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0