I dessa tider är det svårt att tro

Tror inte på sommaren längre
hur skulle det kunna gå till i denna kyla
när tårna försvinner bort och drar med sig hela kroppen
utom hjärtat
förstås

Nej det är omöjligt
ju
att tro på något som är 30 grader varmare
och 50 gånger ljusare

Jag är inte bitter
för allt i världen, tro inte det
kanske lite vemodig dock
för en gång var värmen och ljuset
min räddning i kampen mot monstret Kyla&Mörker

Nu finns det bara en räddning
hjärtat som aldrig försvann
och jag hoppas och tror
ja det tror jag faktiskt
att hjärtat kommer ge mig lite av sommaren
om än bara lite

Och en sista grej
jag tror inte längre på sommaren
men jag tror på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0