Lyckan kommer lyckan går...

Vad är det för snack om lycka
om glädje om kärlek
Vad ÄR lycka?
inte den som du och jag känner
i fucking landet lagom

Någon säger
Jag är så lycklig
men menar
Idag har jag tjänat ihop en jävla massa pengar
Jag har status och prylar
och jag är liite bättre än er andra

Vad är det för lycka?

En fin yta, jovisst
men vad säger det om det som verkligen är
det som verkligen känns
där finns det egentligen bara
någon sorts strukturerad misär
Och det som vi kallar lycka
är bara en jävligt speedad Red Bull

Trots att vi gör allt för att övertyga oss själva
så är västvärlden inte bästvärlden
Här finns bara pryllycka och statuslycka
och visst
vi kan fortsätta ljuga för oss själva
men snart kommer det där riktigt kolsvarta inom oss
som vi förgäves målar i vitt
att gnaga hål på ytan

Och ingen kommer någonsin kunna säga
Fan vad jag är lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0