Din stjärna strålar liv

Vart tog du vägen?
du försvann
Likt en stjärna som blir en supernova innan den dör
Som du strålade, sedan strålade tusen gånger mer och ännu lite till
Bara sådär

Ingenting
säger mig hur var varför
Vilket land är ditt hem nu?
Kanske det som kallas paradiset
eller härligheten eller himlen eller evigheten
blev du en riktig stjärna till slut?

Ja det tror jag
Det är där du hör hemma
Som du strålar, och strålar tusen gånger mer och ännu lite till
in i mitt såkallade liv

Som en droppe i havet är din stjärna på natthimlen
den droppe som får mig att överleva
den stjärna som hjälper mig klara av mörkret om natten
Tack
Jag ska följa dig en dag
ska bara leva lite till

Kommentarer
Postat av: Erik Thorsell

Jag tackar så jättemycket Ida! :D Det är alltid roligt med respons :)

Jättefint skrivet ovan också! Och särskilt lite extra cred för din snygga signatur =D Den var grymt snygg! :D



Frid !

2010-01-26 @ 22:01:19
URL: http://erikthorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0