Lycka och...?

"Är du lycklig?"
frågade reporten inövat utråkat
tystnad
Letade febrilt i fickan efter tändstickor
för att bränna upp mickrofonen
samtidigt
letade hjärnan efter något
som för länge sedan försvunnit

Är jag lycklig?
Vill svara ja men förstår inte
hur tusan det ska gå till
förstår inte ens frågan
för vad är lycka
L Y C K A ?
tystnad
inga tändstickor ingenting
svara då

Är lycka att tjäna mer pengar
ha finare hus
och mer prefekt familj
att lyckas
Lycka är att lyckas
jo det låter ju bra
fan jag behöver tändstickorna
tystnad

Är lycka att vara älskad
att ha fullt runt sig och alltid vara behövd
Telefon fullproppad med sms
uppbokade helger
fester och skratt
Jag lovar jag springer
eller reportern kanske
illa till mods

Vad är lycka?
Inga tändstickor men hjärnan letar
Är lycka att kunna Kärlek
att kunna kärleksspringa
kärlekssjunga kärlekstänka
Lycka och kärlek
nog hör de ihop
Svara då!

"Kanske, när allt jag gör är i Kärlek,
då är jag lycklig."
reprotern ler
tackar och går sin väg
jag också
Behöver köpa
tändsticksask
Och lära hjärnan att minnas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0