Här är jag

Här är sökandet
här är otillräckligheten
här är missnöjet
ensamheten
här är ångest
här är jag

Fast i drömmar, alldeles för stora
drömmar som förvandlas till självhat
och jag kan inte ens avgöra vad dina blå läpars leende visar,
vänlighet eller ihålighet?
likgiltighet
Här är jag
inte ens jag ser bekräftelsen hela min kropp söker

Blir galen på plastmaskärmar
blir galen på regn
blir galen på det där jävla habegäret
på besvikelse
men mest av allt blir jag galen på fattiga människors glada ansikten genom teverutan som säger jag har ingenting men jag har allting ändå
här är jag
jag har allting men jag har ingenting ändå

Dina blå läppar är vackra
och jag behöver vänlighet
jag behöver drömma
mindre
stänga av teven
här är jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0