Man ska vinna

Man ska vinna
man ska kriga
man ska väsa i öron att Du är tjock och jag är bättre
och man ska slå ett slag för kampen man just vunnit

Man ska vinna
man ska dyrkas
man ska visa med yta att Jag har status
och man ska älska att hata sina vänner som blivit en tillhörighet

Man ska vinna
man ska märkas
man ska trampa på andra för att upphöja sig själv
och man ska synas på bilder där utsidan är viktigast

Man ska vinna?
man ska ska ska för allt i världen vinna

Men om jag vägrar
om jag vägra fortsätta måla i almanackan för att livet ska verka roligare
om jag vägrar skrika Ditt jävla äckel när jag har chans att komma stiga i andras ögon

Då förlorar jag allt
men vinner ännu mer

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag älskar dig så offantligt mycket!

2010-09-17 @ 15:10:56
URL: http://agnesbookofentries.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0