Min älskade saknade vän

Det är när varför-tanken skaver som man är på gränsen
på gränsen att sluta kämpa
för varför finns det flygkrascher
varför finns det cancer
varför finns det ångestattacker och tårar
varför finns det självmord?
Det liksom snurrar och det enda svar som dyker upp är
att det bara är
och jag saknar dig
jag saknar dig när jag tänker för du tänkte alltid med mig
När man är på gränser för att tankarna skaver
på gränsen att sluta kämpa
då gör det liksom ont och man inser varför självmord finns
men då är det bara att bestämma sig för att orka leva
trots flygkrascher och cancer och förbannade jävla ångestattacker
och tårar
varför kunde du bara inte bestämma dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0